Sunday, December 20, 2020

21.12.2020

21.12.2020 मॊंजॖहोर (मार्ग/ मगर) ज़ूनॖ पछॖ (शुक्ल पक्ष) सतम (देवादेव) (सप्तमी) (देवादेव) च़ऺन्दॖरवार (सोमवार),श्री सप्तर्षि सम्वत 5096, राश मीन (दुहचि 4.28 बजि प्यठॖ) ऋतु हेमन्त (चलान) द्रठॖपऻन्च़ुक (पंचक) (चलान)
**************************
नमस्कार माहरा त्वहि सारिनी म्योन। त्वहि ऒरज़ुव दॊरकॊठ आय बत्तॖ। वुद्यूग करव मुकाम प्रावव
**************************
      महामऻरी नाश - मंत्र
जयन्ती मन्गला काली भद्रकाली कपालिनी। दुर्गा क्षमा शिवा धात्री स्वहा स्वधा नमोस्तुते
**************************
              लल वाक्
        (पराग पुस्तक- 157)
अभ्यास किन्य विकास फॊलुम
स्वप्रकाश ज़ोनुम यिहोय दीह
प्रकाश ध्यान म्वख यिय दॊरुम
स्वखॖय बॊरुम कॊरुम तीय
          अर्थात
अभ्यास करने से मेरा विकास अथवा विस्तार हुआ और मैं खिल गई। इस शरीर को भी प्रकाश रूप मानकर इसी में ध्यान किया तो मैं अत्यन्त सुखी हो गई। कियोंकि इसी शरीर द्वारा अभ्यास हो सकता है अन्यथा नहीं।
भावार्थ::- शरीर की उपेक्षा नहीं करनी है क्योंकि यही एक माध्यम है जिस के द्वारा परमात्मा का साक्षात्कार हो सकता है।
**************************
पांछ़ कऻशिर्य लफ़ॖज़ तॖ तिमन हुन्द अंग्रीज़स मंज़ तर्जमॖ तॖ त्रे मुहावरॖ याने कऻशिर्य दपित
              ********
1. ज़ऻबतॖ (Genuine order in good taste/Rule/Regulation)
2. ज़ाफल (A dry nutmeg)
3. ज़ाति स्वबाव (Individual nature/Self tendency/Habit)
4. ज़ातुक (Horoscope)
5. ज़ाथ (Caste/Tribe)
              मुहावरॖ
1. मु: गाटॖ छा नाटॖ बाज़रॖ 
         ह्यॆयज़ि मऺल्य
    अ: अकॖलमन्दी छि दय सुन्द
          द्युत
2. मु: गाम छु ख़ाम
    अ: गामॖच ज़िन्दगी छि क्रॗठ
         आसान
3. मु: गाव ति च्यावॖन्य तॖ वॊछ़ ति
         रंज़नावुन
    अ: स्व कऻम करॖन्य यॆमि सॗत्य
         पानस ति फऻयदॖ वाति तॖ
         ब्यॆयिस ति न्वक्सान गछ़ि नॖ
        (पनॖन्य शुर्य ह्यॆछॖनऻव्यूख)
**************************
पंचान्ग :- वख ओस यॆलि ग्वर शिष्य ॴस्य आसान अख ॳकिस ब्रोंहकनि रु ब रु तॖ ॴस्य करान रोज़ान ज्ञानचि तॖ ध्यानचि कथॖ। सिरिफ ज्ञानॖय ज्ञान ओस न्यॆरान तिहॖन्दि म्वखारब्यन्दॖ मंज़ॖ। रसॖम रिवाज आयि सऻन्य ज़िठ्य निबावान तॖ वरतावान सासॖ बद्यव वऺरियव प्यठॖ तॖ पनॖन्य संस्कारन तॖ संस्कृति ति आयि रऻछ करान अज़ त्रॖह पान्च़ॖत्रॖह वऺरी ब्रोंठ ताम, पनॖन्य माजि ज़्यव ॴस्य वनान रोज़ान पानॖ तॖ पनॖन्यन शुर्यन ति ॴस्य ती ह्यॆछनावान। छ़्यॆटि श्रूच़्युक तमीज़ ति ओस यिवान ह्यॆछॖनावनॖ। नान्य ॴस पऺरियन हॖन्ज़ॖ कथॖ बोज़ॖनावान तॖ बॖडिबब ओस ऒंगजि थफ कऺरिथ शुर्यन सांसऻरिक्य व्यवहार ह्यॆछनावान रोज़ान, माय महोब्बतुक सन्यर तॖ गन्यर ओस यिवान ह्यॆछनावनॖ। मगर व्वलगॊतुन ख्यव समयन तॖ  व्यखतुय बदलाव आव सऻर्यसॖय मंज़। मोबाईलन कर्य ॳस्य वारिहान चीज़न निशि दूर। अंगन ॴश्यनावन निश यिनस गछ़नस सॊम्ब छॆ नॖ फुरसथ।  ग्वर गऺयि पनॖनि वति तॖ असि रूज़ तिहन्ज़ स्मरण पानस सॗत्य। हालांकि तिमन साधन, स़ंतन हॖन्ज़ॖ मूर्ती पकनावि असि पानस सॗत्य, तिहिन्द्य फोटव छिनॖ सान्यन गरिक्यन लबन प्यठ व्वंय बऺल्कि छि रोज़ान नच़ॖनावान पनॖन्यन मोबाईवलन क्यन व्हाटसापन प्यठ,  कॆंच़न संतन हॖन्द्य स्मृति चिन्ह छि तिहॖन्द्यन आश्रमन मंज़।मगर तिमन सॗत्य छु नॖ व्वंय रु ब युं गुफ्तगू करुन सम्भव। ऒत्ताम ॴस्य ॳस्य वनान रोज़ान तॖ तिम ॴस्य बोज़ान रोज़ान  या तिम ॴस्य प्रवचन दिवान रोज़ान तॖ ॳस्य ॴस्य अमल करान रोज़ान मगर तिहन्दि निर्वान गछ़नॖ पतॖ रूद यि व्यवहार यकॖतरफा। ॳस्य छि वनान रोज़ान तिम छि वुछान रोज़ान वऺनिथ नॖ ह्यकान कॆंह। यॊत्ताम म्यॆ पनुन नज़रिया छु पानस अन्द्य पऺख्य अज़कल छु नॖ ग्वर ग्वरॖय तॖ न छु च़ाठ च़ाठॖय।  अज़कलॖक साध, संत छि बन्यॆमॖत्य तिजारती तबीयतॖक्य, महशूरी कमावनस मंज़ लऺग्यमॖत्य, वासनायि रऺट्यमॖत्य, लालचन वऺल्यमॖत्य। असि छि व्यछ़य तिमन ग्वरन हॖन्ज़ यिमन स्यॆद्धि ॴस त यिम विश्वस्नीय ॴस तॖ ॴस्य पनॖनि ज्ञान भण्डारॖ सॗत्य मालामाल करान असि। दिल तसलऻयी बापथ छि ॳस्य तिमन मूर्तियन सऺजदि दिवान तॖ पनुन द्वह कड़ान मगर ॳस्य छिनॖ ह्यकान पनुन पान सम्बऻलिथ तॖ न पनॖन्यन शुर्यन कट्यन ज्ञान ध्यानॖच कथ कऺरिथ ति क्याज़ि समयुक अभाव छु तॖ अज्ञऻनी छि। दौलतस पतॖ छि सऻरी दोरान मगर पनॖन्य माजि ज़्यव, पनॖन्य संस्कृति, पनॖन्य सभ्यता, पनुन माय महोब्बत गऺयि ॳस्य होरान तॖ पनुन पान गऺयि मऺशरावान। पताह छॆ नॖ ॳस्य कॊतकुन छि लमान। कथ छि जऻरी। दय कऺरिन्य असि सारिनी पनॖन्य यऻरी तॖ दूर गऺछ़िन यि महामऻरी
**************************
कऻशुर ह्यॆछव कऻशुर परव
कऻशिर्य पऻठ्य पानॖवॖन्य कथ बाथ करव
**************************
नऺविव तॖ फॊलिव
 भूषण कौल "दीप"
(बूज़िव ॳज़्युक सबक़ म्यानि ज़्यॆवि ति)
( koshursabak.blogspot.com ति वुछिव)

No comments:

Post a Comment