20.08.2019 भऻद्रप्यथ (भाद्र) गटॖ पछॖ (कृष्ण पक्ष) पऻन्च़म (पन्चमी) बॊम्वार (मंगलवार)श्री सप्तर्षी सम्वत 5095, राश मॆष(दुहचि 10.27 बजि प्यठॖ)(द्रठॖपऻन्च़ुक समाप्त),ऋतु वर्षा (चलान)
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नमस्कार माहरा त्वहि सारिनी म्योन। त्वहि ऒरज़ुव तॖ दॊरकॊठ।
पांछ़ मुहावरॖ तॖ दऺह कऻशिर्य लफ़ज़ तॖ तिमन हुन्द अंग्रीज़स मंज़ तरजमॖ तॖ गीता जी मंज़ुक अख श्वलूक कऻशिर्य ज़बऻन्य मंज़ तॖ पनॖन्य कथबात
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1. मु: थ्वकॖ न्यॆचुव म्वकॖदम
अ: नाक़ऻबिल इन्सान ज़्युठ
बनुन
2. मु: तेलॖ-फॊल छु ख्यॊमुत सतव
बारन्यव
अ: इन्सानस पज़ि बऻगरिथ
ख्यॊन
3. मु: थरि पोश वरि गोम
अ: कांह ख्वहऻयिश मुश्किलन
पूरॖ गछ़ॖन्य
4. मु: तॆलि तोश यॆलि न्वश गरॖ
वाति
अ: कऻम अंद वातनॖ ब्रौंठॖय
पज़ि नॖ इतिमीनान करुन
5. मु: तऺहर कमव ख्यॆयि परद्यव
म्यॆ दॊप पनॖन्यव मा
अ: पनॖनिस कुन फिरिथ रोज़ुन
तॖ व्वपरस कुन तवजु द्युन
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1. यिबलीस.... Mischievous
person/Satan/The
devil
2. यब.........Going back/
Retract
3. यब करुन.... To deny/To
retract
4. यपऻर्य......From this way/
Hence
5. यपऻर्य किन्य...From this
way/Hence
6. यपोर......This side
7. यपऻरिम......Of this side
8. यतीम....... Orphan/
Matchless
9. यतीम खानॖ.... Orphanage
home
10. यॆत्यथ......Here/At this
place/Hither
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गीता ज्ञान :अध्याय 15
सऻरी ज़ीव शऺरीरन मंज़ रोज़ान
प्राण अपान यॆलि वॆश वानर ॳग्न बनान
च़ोरि प्रकऻर्य अन्न छुस श्रपॖरावान
वॊन भगवानन गीता ज्ञान
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माननॖ छु आमुत ज़ि वैदिक कालॖ प्यठॖ छि हिन्दू समाजस मंज़ ड्यकस प्यठ ट्यॊक लागनॖच अख परम्परा रूज़मॖच़। मगर वुछनस तल छु यिवान ज़ि यि प्रथा छन ह्यॆच़मॖच़ छ़ॊकॖन्य। कॆंह छि वुनि अथ रसमस थफ़ कऺरिथ ति ज़न गव ज़ि तिम छि वुनि ति दॊहय ट्यॊक लागान मगर वारियाह लूख बऺड्य किहो ल्वकॖट्य छि पकान ट्येकि रॊस्तुय। अथ रसमस कत्यन लॊग थख, क्याज़ि लॊग थख यि वनुन छु हना मुश्किल। म्यॊन नमन छु तिमन यिम वुनि ति छि यि परम्परा सम्बऻलिथ पकान।
दपान छि ट्यकिस मंज़ छु परमात्मा सुन्द या ज़िठ्यन हुन्द ॴशिर्वाद आसान। यिति छि अख मान्यता ज़ि ट्योक ड्यकस प्यठ आसॖनॖ सॗत्य छु अहंकार च़लान।सवाल छु ज़ि स्यमंज़ ड्यकसॖ प्यठ क्याज़ि छि ट्यॊक लागान। दपान चूंकि इन्सानसॖन्द्य ज्ञान-नेत्र छि ॳथ्य जायि यानि द्वन बुमन मंज़ॖय मुच़रनॖ यिवान।ऋषयव मुनियव छु दपान यि परखोवमुत तॖ मोनमुत ज़ि अथ जायि ट्यॊक करनॖ सॗत्य छु ज्ञान बडान, अहम् यानि अहंकार दूर गछ़ान, मनॖच शऻन्ति मेलान। शिवॖ सुन्द त्रॆयिम नेत्र ति छु ॳथ्य जायि यिवान माननॖ। यिति छु अख तरक यिवान दिनॖ ज़ि यॆलि ति कऻन्सि इन्सानस क्रूध आसान छु या हऻरऻनी सपदान कुनि चीज़स वुछिथ या कुनि कॖसमॖच परेशऻनी आसान छि, तमि सातॖ छि त्रॖवऺत्र खसान ड्यकस प्यठ। यिमन लक्षनन शान्त करनॖ बापथ दपान यिवान छु च़न्दन ट्योक करनॖ ति क्याज़ि च़न्दन छु शुहुल असर करान तॖ क्रूध,हऻरऻनी वगैरा छु वशस मंज़ रोज़ान। ट्यॊक लागनॖ सॗत्य छि ॳमिस इन्सानसॖन्ज़ ज़ाथ ति ननान। ट्योक ति छु ब्यॊन ब्यॊन प्रकारुक यिवान लगावनॖ जायि मुतऻबिक, मोसमॖ मुतऻबिक, ज़ऻच़ मुतऻबिक, दीवी देवताहॖन्ज़ि पूज़ायि मुतऻबिक वगैरा वगैरा। चर्चा छि जऻरी। यऻरी कऺर्यनव दय
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"प्रथॖय तीर्थन गछ़न सन्यास
ग्वारनि स्वदर्शन म्युल
चित्ता पऺरिथ मव न्यशपथ आस
डेंशख दूरे द्रमुन न्यूल"
पऺरिव यि लल वाख ति
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कऻशुर ह्यॆछव कऻशुर परव
कऻशिर्य पऻठ्य पानॖवुन्य कथबात करव
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नऺविव तॖ फॊलिव
भूषण कौल "दीप"
(बूज़िव ॳज़्युक सबक़ म्यानि ज़्यॆवि ति)
(koshursabak.blogspot.com ति वुछिव)
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नमस्कार माहरा त्वहि सारिनी म्योन। त्वहि ऒरज़ुव तॖ दॊरकॊठ।
पांछ़ मुहावरॖ तॖ दऺह कऻशिर्य लफ़ज़ तॖ तिमन हुन्द अंग्रीज़स मंज़ तरजमॖ तॖ गीता जी मंज़ुक अख श्वलूक कऻशिर्य ज़बऻन्य मंज़ तॖ पनॖन्य कथबात
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1. मु: थ्वकॖ न्यॆचुव म्वकॖदम
अ: नाक़ऻबिल इन्सान ज़्युठ
बनुन
2. मु: तेलॖ-फॊल छु ख्यॊमुत सतव
बारन्यव
अ: इन्सानस पज़ि बऻगरिथ
ख्यॊन
3. मु: थरि पोश वरि गोम
अ: कांह ख्वहऻयिश मुश्किलन
पूरॖ गछ़ॖन्य
4. मु: तॆलि तोश यॆलि न्वश गरॖ
वाति
अ: कऻम अंद वातनॖ ब्रौंठॖय
पज़ि नॖ इतिमीनान करुन
5. मु: तऺहर कमव ख्यॆयि परद्यव
म्यॆ दॊप पनॖन्यव मा
अ: पनॖनिस कुन फिरिथ रोज़ुन
तॖ व्वपरस कुन तवजु द्युन
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1. यिबलीस.... Mischievous
person/Satan/The
devil
2. यब.........Going back/
Retract
3. यब करुन.... To deny/To
retract
4. यपऻर्य......From this way/
Hence
5. यपऻर्य किन्य...From this
way/Hence
6. यपोर......This side
7. यपऻरिम......Of this side
8. यतीम....... Orphan/
Matchless
9. यतीम खानॖ.... Orphanage
home
10. यॆत्यथ......Here/At this
place/Hither
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गीता ज्ञान :अध्याय 15
सऻरी ज़ीव शऺरीरन मंज़ रोज़ान
प्राण अपान यॆलि वॆश वानर ॳग्न बनान
च़ोरि प्रकऻर्य अन्न छुस श्रपॖरावान
वॊन भगवानन गीता ज्ञान
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माननॖ छु आमुत ज़ि वैदिक कालॖ प्यठॖ छि हिन्दू समाजस मंज़ ड्यकस प्यठ ट्यॊक लागनॖच अख परम्परा रूज़मॖच़। मगर वुछनस तल छु यिवान ज़ि यि प्रथा छन ह्यॆच़मॖच़ छ़ॊकॖन्य। कॆंह छि वुनि अथ रसमस थफ़ कऺरिथ ति ज़न गव ज़ि तिम छि वुनि ति दॊहय ट्यॊक लागान मगर वारियाह लूख बऺड्य किहो ल्वकॖट्य छि पकान ट्येकि रॊस्तुय। अथ रसमस कत्यन लॊग थख, क्याज़ि लॊग थख यि वनुन छु हना मुश्किल। म्यॊन नमन छु तिमन यिम वुनि ति छि यि परम्परा सम्बऻलिथ पकान।
दपान छि ट्यकिस मंज़ छु परमात्मा सुन्द या ज़िठ्यन हुन्द ॴशिर्वाद आसान। यिति छि अख मान्यता ज़ि ट्योक ड्यकस प्यठ आसॖनॖ सॗत्य छु अहंकार च़लान।सवाल छु ज़ि स्यमंज़ ड्यकसॖ प्यठ क्याज़ि छि ट्यॊक लागान। दपान चूंकि इन्सानसॖन्द्य ज्ञान-नेत्र छि ॳथ्य जायि यानि द्वन बुमन मंज़ॖय मुच़रनॖ यिवान।ऋषयव मुनियव छु दपान यि परखोवमुत तॖ मोनमुत ज़ि अथ जायि ट्यॊक करनॖ सॗत्य छु ज्ञान बडान, अहम् यानि अहंकार दूर गछ़ान, मनॖच शऻन्ति मेलान। शिवॖ सुन्द त्रॆयिम नेत्र ति छु ॳथ्य जायि यिवान माननॖ। यिति छु अख तरक यिवान दिनॖ ज़ि यॆलि ति कऻन्सि इन्सानस क्रूध आसान छु या हऻरऻनी सपदान कुनि चीज़स वुछिथ या कुनि कॖसमॖच परेशऻनी आसान छि, तमि सातॖ छि त्रॖवऺत्र खसान ड्यकस प्यठ। यिमन लक्षनन शान्त करनॖ बापथ दपान यिवान छु च़न्दन ट्योक करनॖ ति क्याज़ि च़न्दन छु शुहुल असर करान तॖ क्रूध,हऻरऻनी वगैरा छु वशस मंज़ रोज़ान। ट्यॊक लागनॖ सॗत्य छि ॳमिस इन्सानसॖन्ज़ ज़ाथ ति ननान। ट्योक ति छु ब्यॊन ब्यॊन प्रकारुक यिवान लगावनॖ जायि मुतऻबिक, मोसमॖ मुतऻबिक, ज़ऻच़ मुतऻबिक, दीवी देवताहॖन्ज़ि पूज़ायि मुतऻबिक वगैरा वगैरा। चर्चा छि जऻरी। यऻरी कऺर्यनव दय
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"प्रथॖय तीर्थन गछ़न सन्यास
ग्वारनि स्वदर्शन म्युल
चित्ता पऺरिथ मव न्यशपथ आस
डेंशख दूरे द्रमुन न्यूल"
पऺरिव यि लल वाख ति
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कऻशुर ह्यॆछव कऻशुर परव
कऻशिर्य पऻठ्य पानॖवुन्य कथबात करव
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नऺविव तॖ फॊलिव
भूषण कौल "दीप"
(बूज़िव ॳज़्युक सबक़ म्यानि ज़्यॆवि ति)
(koshursabak.blogspot.com ति वुछिव)
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