10.02.2020 फाल्गुन (फाल्गुन) गटॖ पछॖ (कृष्ण पक्ष) ऒक्दॊह (देवादेव) (प्रथम) च़ऺन्दॖरवार (सोमवार)श्री सप्तर्षी सम्वत 5095, राश सिंह (चलान) ऋतु शिशर (चलान)...चूंकि पगाह छि द्वय रावान, पगहूक वॊहरवोद यी ॳज़्य यानि ऒक्दॊह दुहुय...
ॳज़्यकि प्यठॖ छि हेरच़हॖन्द्य द्वह शुरु
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गुरु स्तुति
परात्परतरं ध्येयं नित्यम्-आनन्दकारणम्
हृदयाकाश-मध्यस्थं शुद्धस्फटिक सन्निभम्
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लल वाक्
स्वर्गॖक्य जामॖ त्रऻविथ अलख प्रोवुम
दग ललॖनऻवॖम दय सॖन्ज़ि प्रये
पॊत ज़ूनि वऺथिथ मॊत वुज़नोवुम
च़ेन तॖ मालि कुलिस प्यठ न्यॆन्दॖर प्यये
*************
अर्थात:- स्वर्ग के वस्त्र त्यागकर तथा पीडा सहकर अलख पाया और प्रभात के समय उठ कर प्रभु का स्मरणा करती रही। मानो कि मैं पेड पर सो रही हूं अर्थात मुझे सदा ही जागरूक रहना पडता है। यही शैवमत का शांभव उपाय है।
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नुंदॖ ऱेशिन्य श्रुक्य
बंगि कऻनिस अम्बर छ़ॊटुय
वीरि कऻनिस फल नो बॊवे
ग्वरॖ कऻनिस अम्बर मॊटुय
वतॖ कऻनिस अन्दॖवह पॆये
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माने:- यिथ बंगि मूर छि जल्द ह्वॊखान, तिथॖ छु नॖ वीरि मूरि फल कॆंह ब्ववान। ग्वरॖ रॊस अज्ञऻन्यस छि बदनसीबी नाल व्वलान। सु छु अन्ज़ऻन्य दयि सॖन्ज़ि वति निश हमेशि दूर रोज़ान। तिथिस वतॖ कऻनिस छु ॳछन ऒन प्यवान
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पंचान्ग:- पॊत कालि यॆलि ट्यॆकिनि आसॖ यिवान मिलनावनॖ, गुरु जी ओस पूर गणित कऺरिथ वनान ज़ि कत्याहव ग्वनव मंज़ॖ कऻत्याह ग्वन छि अख ॳकिस सॗत्य मेलान तॖ कॖत्य छि नॖ मेलान। तसली सान ओस ब्रह्मा जी समजावान ज़ि कुस ग्वन छु अख ॳकिस बापथ कोताह जान या नाकारॖ। सॗती ओस व्वपाय ति वनान यॆतिनस यॆतिनस तऺमिस बासान ओस। अज़कल छु ज़मानॖ बदल्योमुत। कम्प्यूटरस प्यठ छु ननान ज़ि ट्यॆकिन छा मेलान किनॖ छॆनॖ मेलान। यॊदवय द्वन मंज़ कॆंह फरॖख छि बासान, तमिच शंका दूर करनॖ बापथ छि ब्रह्मा जियिन राय छ़ान्डान। मगर यि प्रथा ह्यॆच़न छ़्वकॖन्य वारॖ वारॖ। यिथॖ पऻठ्य म्यॆ राथ वॊन ज़ि सानि ज़ऻच़ मंज़ छि ट्यॆकिनि मेलनावनॖच व्यछ़य। तमि पायिक ब्रह्मण रूद्य नॖ व्वंय। विश्वास रूद व्वंय कमॖय पाहन तिमन प्यठ यिम दावा छि करान ज़ि तिम छि ह्यकान ट्यॆकिनि मेलनऻविथ। अज़कल मीज्य छूट असि अथ चीज़स मंज़ ति क्याज़ि सानि कोरि या लऺडकॖ छि नॖ ट्यॆकिनि मेलनावनस प्यठ विश्वास करान ख़ास तोर पऻठ्य तमि सातन यॆलि ज़ऻच़ न्यबर छु यिवान खान्दर करनॖ। कोताह फऻयदॖ छु या कोताह न्वकसान छु यि प्रथा मऺशरावनस मंज़ या यि बदलाव यिनस मंज़ ज़ानि दय मगर अख चीज़ छु टाकारॖ पऻठ्य नज़र यिवान यॆलि ॳस्य वुछान छि ज़ि अदालतन मंज़ कऻत्याह केस छि दर अज़ाबस, कऻतिहान गरन छु अंदरूनी तनाव वगैरा वगैरा। अमि बापथ छि ज़रूरी कांह तिछ़ वथ छ़ान्डॖन यॆमि सॗत्य सऻन्य परम्परा ति रोज़ि बरक़रार, न्वकसान ति वाति नॖ सऻनिस समाजक्यन खसवॖन्य जवऻनियन।
पर ज़ऻच़ मंज़ खान्दर पज़ि असि बिल्कुल बंद करुन। द्वयिम वथ छि मोल मऻज्य अनॖन्य पनन्यन शुर्यन ह्यथ तॖ आमने-सामने अख ॳक्यसॖन्द्य ग्वन वुछिथ कथ बाथ ब्रौंहकुन पकॖनावॖन्य न त गव अल्लाह अल्लाह ज़ि खऻर सल्लाह। यिथ पऻठ्य पकान छु तिथय पऻठ्य पकुन ॳछ वऺटिथ। अदॖ सु बुथि खॊडस गछ़ि या क्रॗलिस गछ़ि, पुशरावुन दयस।
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कऻशुर ह्यॆछव कऻशुर परव
कऻशिर्य पऻठ्य पानॖवुन्य कथबात करव
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नऺविव तॖ फॊलिव
भूषण कौल "दीप"
(बूज़िव ॳज़्युक सबक़ म्यानि ज़्यॆवि ति)
(koshursabak.blogspot.com ति वुछिव)
ॳज़्यकि प्यठॖ छि हेरच़हॖन्द्य द्वह शुरु
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गुरु स्तुति
परात्परतरं ध्येयं नित्यम्-आनन्दकारणम्
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लल वाक्
स्वर्गॖक्य जामॖ त्रऻविथ अलख प्रोवुम
दग ललॖनऻवॖम दय सॖन्ज़ि प्रये
पॊत ज़ूनि वऺथिथ मॊत वुज़नोवुम
च़ेन तॖ मालि कुलिस प्यठ न्यॆन्दॖर प्यये
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अर्थात:- स्वर्ग के वस्त्र त्यागकर तथा पीडा सहकर अलख पाया और प्रभात के समय उठ कर प्रभु का स्मरणा करती रही। मानो कि मैं पेड पर सो रही हूं अर्थात मुझे सदा ही जागरूक रहना पडता है। यही शैवमत का शांभव उपाय है।
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नुंदॖ ऱेशिन्य श्रुक्य
बंगि कऻनिस अम्बर छ़ॊटुय
वीरि कऻनिस फल नो बॊवे
ग्वरॖ कऻनिस अम्बर मॊटुय
वतॖ कऻनिस अन्दॖवह पॆये
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माने:- यिथ बंगि मूर छि जल्द ह्वॊखान, तिथॖ छु नॖ वीरि मूरि फल कॆंह ब्ववान। ग्वरॖ रॊस अज्ञऻन्यस छि बदनसीबी नाल व्वलान। सु छु अन्ज़ऻन्य दयि सॖन्ज़ि वति निश हमेशि दूर रोज़ान। तिथिस वतॖ कऻनिस छु ॳछन ऒन प्यवान
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पंचान्ग:- पॊत कालि यॆलि ट्यॆकिनि आसॖ यिवान मिलनावनॖ, गुरु जी ओस पूर गणित कऺरिथ वनान ज़ि कत्याहव ग्वनव मंज़ॖ कऻत्याह ग्वन छि अख ॳकिस सॗत्य मेलान तॖ कॖत्य छि नॖ मेलान। तसली सान ओस ब्रह्मा जी समजावान ज़ि कुस ग्वन छु अख ॳकिस बापथ कोताह जान या नाकारॖ। सॗती ओस व्वपाय ति वनान यॆतिनस यॆतिनस तऺमिस बासान ओस। अज़कल छु ज़मानॖ बदल्योमुत। कम्प्यूटरस प्यठ छु ननान ज़ि ट्यॆकिन छा मेलान किनॖ छॆनॖ मेलान। यॊदवय द्वन मंज़ कॆंह फरॖख छि बासान, तमिच शंका दूर करनॖ बापथ छि ब्रह्मा जियिन राय छ़ान्डान। मगर यि प्रथा ह्यॆच़न छ़्वकॖन्य वारॖ वारॖ। यिथॖ पऻठ्य म्यॆ राथ वॊन ज़ि सानि ज़ऻच़ मंज़ छि ट्यॆकिनि मेलनावनॖच व्यछ़य। तमि पायिक ब्रह्मण रूद्य नॖ व्वंय। विश्वास रूद व्वंय कमॖय पाहन तिमन प्यठ यिम दावा छि करान ज़ि तिम छि ह्यकान ट्यॆकिनि मेलनऻविथ। अज़कल मीज्य छूट असि अथ चीज़स मंज़ ति क्याज़ि सानि कोरि या लऺडकॖ छि नॖ ट्यॆकिनि मेलनावनस प्यठ विश्वास करान ख़ास तोर पऻठ्य तमि सातन यॆलि ज़ऻच़ न्यबर छु यिवान खान्दर करनॖ। कोताह फऻयदॖ छु या कोताह न्वकसान छु यि प्रथा मऺशरावनस मंज़ या यि बदलाव यिनस मंज़ ज़ानि दय मगर अख चीज़ छु टाकारॖ पऻठ्य नज़र यिवान यॆलि ॳस्य वुछान छि ज़ि अदालतन मंज़ कऻत्याह केस छि दर अज़ाबस, कऻतिहान गरन छु अंदरूनी तनाव वगैरा वगैरा। अमि बापथ छि ज़रूरी कांह तिछ़ वथ छ़ान्डॖन यॆमि सॗत्य सऻन्य परम्परा ति रोज़ि बरक़रार, न्वकसान ति वाति नॖ सऻनिस समाजक्यन खसवॖन्य जवऻनियन।
पर ज़ऻच़ मंज़ खान्दर पज़ि असि बिल्कुल बंद करुन। द्वयिम वथ छि मोल मऻज्य अनॖन्य पनन्यन शुर्यन ह्यथ तॖ आमने-सामने अख ॳक्यसॖन्द्य ग्वन वुछिथ कथ बाथ ब्रौंहकुन पकॖनावॖन्य न त गव अल्लाह अल्लाह ज़ि खऻर सल्लाह। यिथ पऻठ्य पकान छु तिथय पऻठ्य पकुन ॳछ वऺटिथ। अदॖ सु बुथि खॊडस गछ़ि या क्रॗलिस गछ़ि, पुशरावुन दयस।
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कऻशुर ह्यॆछव कऻशुर परव
कऻशिर्य पऻठ्य पानॖवुन्य कथबात करव
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नऺविव तॖ फॊलिव
भूषण कौल "दीप"
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