07.03.2020,फाल्गुन (फाल्गुन) ज़ूनॖ पछॖ (शुक्ल पक्ष) बाह (देवादेव) (द्वादऺशी) बटॖवार (शनिवार/शनिश्चरवार),श्री सप्तर्षी सम्वत 5095,राश कर्कट (चलान) ऋतु शिशर (चलान)...चूंकि पगाह छि त्रुवाह रावान, त्रुवुश हुन्द यानि पगहुक वॊहरवोद यी ॳज़्य
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नमस्कार माहरा त्वहि सारिनी म्योन। त्वहि ऒरज़ुव तॖ दॊरकॊठ
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गुरु स्तुति
नित्यं शुद्धं निराभासं निराकारम् निरन्यजिनम्
निति बोधं चिद् आनन्दं सद्गुरुं
तम नमाम्यsहम्
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लल वाक्
तलॖ छुय ज़्युस तय प्यठॖ छुख नच़न
वनतॖ मालि मन क्यथॖह पच़न छुय
सोरुय स्वंबरिथ यॆत्य छुय म्वच़ुन
वनतॖ मालि अन किथॖ रोच़न छुय
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अर्थात:- अरे प्यारे मनुष्य! तू जिस जगह नाच रहा है ठीक उसी के नीचे एक गहरा गढा है उस की छत किसी भी समय टूटेगी और तू उस में गिर जाएगा। फिर भी उसी के ऊपर सब कुछ संचय (जमा) करता रहता है जो यहीं पर रह जाता है। अर्थात मरते समय कुछ भी साथ नहीं जाता यह सत्य जान कर भी तुझे अन्न खाना कैसे अच्छा लगता है। (मौत सामने हो तो डर से भूख समाप्त हो जाती है।)
(भावार्थ)
ललेश्वरी की यथार्थ चेतावनी है कि मनुष्य मृत्यु रूपी गहरी खाई पर जीवन रूपी छत के ऊपर मज़े से नाच कर अर्थात रह कर सारी संपत्ति जमा करता है, जो मरते समय साथ नहीं जाती है। इस बात को जान कर भी संसार की भूख बढती ही जाती है। अर्थात जीवन अस्थाई है फिर भोगों के प्रति रुचि नहीं होनी चाहिए।
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नुंदॖ ऱेशिन्य श्रुक्य
केंच़न साहिब्य दिच़ाव क्रच़र
लऻनिस लॆख्यतिस क्या क्युथ क्रय
कॆंह कॊरुन छॊन तॖ केंच़न बऺरच़र
आसिनय ॴरच़र कवॖ पुछ़ि यिज़े
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माने:- केंच़न दिच़ऻय साहिबन सख्ती, मगर लीखमितिस लऻनिस ह्यकन नॖ कर्म ति बदलऻविथ। केंच़न कॊरुन कम तॖ केंच़न कॊरुन
बऺरच़र। यॊद नॖ बख्ति बाव आसि तॆलि कमि आशि सॗत्य ह्यॆकि ज़ीव कऻन्सि हॖन्दिस सायस तल यिथ।
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पंचान्ग:- सौंथ द्वह कालॖ तॖ नवरेह द्वह कालॖ छि ॳस्य प्रथ वऺरियि थाल बरान तॖ सौंतकि द्वह तॖ नवॖरॆहकि द्वह छि ॳस्य सुबहस न्यॆन्द्रि वऺथितॖय अथ थालस बुथ वुछान तॖ पतॖ पनॖनिस लॊह लंगरस लगान। यि प्रथा छि ॳस्य आमॖत्य पॊत कालॖ प्यठॖ वरतावान मगर यिथ पऻठ्य सऻन्य प्रधान मंत्री श्री मोदी जियन ह्यॆत्य केंच़न जायन हॖन्द्य नाव बदलावुन्य, तिथय पऻठ्य छि सऻनिस समाजस मंज़ नऺव पुय यछ़ान पनॖन्यन कॆंच़न दॊहन हॖन्द्य नाव बदलावॖन ति ज़न गव ज़ि हॆरच़ पगाह द्वह यथ "सलाम" वुन्युखताम वनान आमॖत्य छि तम्युक ब्यॆयि कांह नाव यछ़ान द्युन, यिथय पऻठ्य "मुबारक" लफज़स यछ़ान ब्यॆयि कांह नाव द्युन या "व्यलकमस" यछ़ान कऻशुर नाव द्युन। सऻन्य नऺव पुय या सऻन्य कॆंह बऻय छॆ नॖ शायद ग़लत यछ़ान। ॳथ्य असनाहस मंज़ आव म्यॆति अज़ अख ख़याल ज़ि द्वयि लटि थाल बरुन छु नॖ ज़रुरी। अकि फिरि थाल बरुन छु कऻफी ति कयाज़ि ॳस्य छि सप्तार्षि पंचान्गॖ मुतऻबिक पनुन वऺरियुक कार्यक्रम करान तॖ तमि मूजूब पज़ि असि नवरेह कालॖ थाल बरुन तॖ नवरॆह द्वह सुबहस न्यॆन्द्रि वऺथित बुथ वुछुन। सौंथ छु विक्रमी सम्वतुक नोव वऺरियुक द्वह तॖ यि द्वह छु नॖ सानि बापथ कांह माने थवान। यि रीथ ह्यकव ॳस्य बदलऻविथ म्यानि हिसाबॖ। बदलाव छु ज़रुरी कुनि कुनि सातॖ रोज़ान यॆलि त्यॆलि ज़रुरी बासि। सौंतुक माने छु बहार। नवरॆहुक माने ति छु ती यानि नॊव वऺरी। सौंथ छु उर्दू लफ़ज़ मगर बहार या बसंत छु देवनागरी या कऻशुर लफ़ज़। सौंथ छु विक्रमी सम्वतस सॗत्य जुडिथ मगर नवरॆह छु सप्तार्षि सम्वतस सॗत्य। फऻसलॖ करुन छु तुहॖन्ज़ मनॖच यछ़ा। थाल बरनस छु नॖ अंतर किंहीं सिरिफ नऺव जंत्री थवॖन्य थालस प्यठॖ नवरेह कालॖ य्वॊस नॖ ॳस्य थवान छि सौंथ द्वह कालॖ ति क्याज़ि सोन द्वह छु नवरॆह न कि सौंथ। कथ ज़ि जऻरी।
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कऻशुर ह्यॆछव कऻशुर परव
कऻशिर्य पऻठ्य पानॖवुन्य कथबात करव
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नऺविव तॖ फॊलिव
भूषण कौल "दीप"
(बूज़िव ॳज़्युक सबक़ म्यानि ज़्यॆवि ति)
(koshursabak۔blogspot۔com ति वु्छिव)
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नमस्कार माहरा त्वहि सारिनी म्योन। त्वहि ऒरज़ुव तॖ दॊरकॊठ
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गुरु स्तुति
नित्यं शुद्धं निराभासं निराकारम् निरन्यजिनम्
निति बोधं चिद् आनन्दं सद्गुरुं
तम नमाम्यsहम्
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लल वाक्
तलॖ छुय ज़्युस तय प्यठॖ छुख नच़न
वनतॖ मालि मन क्यथॖह पच़न छुय
सोरुय स्वंबरिथ यॆत्य छुय म्वच़ुन
वनतॖ मालि अन किथॖ रोच़न छुय
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अर्थात:- अरे प्यारे मनुष्य! तू जिस जगह नाच रहा है ठीक उसी के नीचे एक गहरा गढा है उस की छत किसी भी समय टूटेगी और तू उस में गिर जाएगा। फिर भी उसी के ऊपर सब कुछ संचय (जमा) करता रहता है जो यहीं पर रह जाता है। अर्थात मरते समय कुछ भी साथ नहीं जाता यह सत्य जान कर भी तुझे अन्न खाना कैसे अच्छा लगता है। (मौत सामने हो तो डर से भूख समाप्त हो जाती है।)
(भावार्थ)
ललेश्वरी की यथार्थ चेतावनी है कि मनुष्य मृत्यु रूपी गहरी खाई पर जीवन रूपी छत के ऊपर मज़े से नाच कर अर्थात रह कर सारी संपत्ति जमा करता है, जो मरते समय साथ नहीं जाती है। इस बात को जान कर भी संसार की भूख बढती ही जाती है। अर्थात जीवन अस्थाई है फिर भोगों के प्रति रुचि नहीं होनी चाहिए।
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नुंदॖ ऱेशिन्य श्रुक्य
केंच़न साहिब्य दिच़ाव क्रच़र
लऻनिस लॆख्यतिस क्या क्युथ क्रय
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आसिनय ॴरच़र कवॖ पुछ़ि यिज़े
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माने:- केंच़न दिच़ऻय साहिबन सख्ती, मगर लीखमितिस लऻनिस ह्यकन नॖ कर्म ति बदलऻविथ। केंच़न कॊरुन कम तॖ केंच़न कॊरुन
बऺरच़र। यॊद नॖ बख्ति बाव आसि तॆलि कमि आशि सॗत्य ह्यॆकि ज़ीव कऻन्सि हॖन्दिस सायस तल यिथ।
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पंचान्ग:- सौंथ द्वह कालॖ तॖ नवरेह द्वह कालॖ छि ॳस्य प्रथ वऺरियि थाल बरान तॖ सौंतकि द्वह तॖ नवॖरॆहकि द्वह छि ॳस्य सुबहस न्यॆन्द्रि वऺथितॖय अथ थालस बुथ वुछान तॖ पतॖ पनॖनिस लॊह लंगरस लगान। यि प्रथा छि ॳस्य आमॖत्य पॊत कालॖ प्यठॖ वरतावान मगर यिथ पऻठ्य सऻन्य प्रधान मंत्री श्री मोदी जियन ह्यॆत्य केंच़न जायन हॖन्द्य नाव बदलावुन्य, तिथय पऻठ्य छि सऻनिस समाजस मंज़ नऺव पुय यछ़ान पनॖन्यन कॆंच़न दॊहन हॖन्द्य नाव बदलावॖन ति ज़न गव ज़ि हॆरच़ पगाह द्वह यथ "सलाम" वुन्युखताम वनान आमॖत्य छि तम्युक ब्यॆयि कांह नाव यछ़ान द्युन, यिथय पऻठ्य "मुबारक" लफज़स यछ़ान ब्यॆयि कांह नाव द्युन या "व्यलकमस" यछ़ान कऻशुर नाव द्युन। सऻन्य नऺव पुय या सऻन्य कॆंह बऻय छॆ नॖ शायद ग़लत यछ़ान। ॳथ्य असनाहस मंज़ आव म्यॆति अज़ अख ख़याल ज़ि द्वयि लटि थाल बरुन छु नॖ ज़रुरी। अकि फिरि थाल बरुन छु कऻफी ति कयाज़ि ॳस्य छि सप्तार्षि पंचान्गॖ मुतऻबिक पनुन वऺरियुक कार्यक्रम करान तॖ तमि मूजूब पज़ि असि नवरेह कालॖ थाल बरुन तॖ नवरॆह द्वह सुबहस न्यॆन्द्रि वऺथित बुथ वुछुन। सौंथ छु विक्रमी सम्वतुक नोव वऺरियुक द्वह तॖ यि द्वह छु नॖ सानि बापथ कांह माने थवान। यि रीथ ह्यकव ॳस्य बदलऻविथ म्यानि हिसाबॖ। बदलाव छु ज़रुरी कुनि कुनि सातॖ रोज़ान यॆलि त्यॆलि ज़रुरी बासि। सौंतुक माने छु बहार। नवरॆहुक माने ति छु ती यानि नॊव वऺरी। सौंथ छु उर्दू लफ़ज़ मगर बहार या बसंत छु देवनागरी या कऻशुर लफ़ज़। सौंथ छु विक्रमी सम्वतस सॗत्य जुडिथ मगर नवरॆह छु सप्तार्षि सम्वतस सॗत्य। फऻसलॖ करुन छु तुहॖन्ज़ मनॖच यछ़ा। थाल बरनस छु नॖ अंतर किंहीं सिरिफ नऺव जंत्री थवॖन्य थालस प्यठॖ नवरेह कालॖ य्वॊस नॖ ॳस्य थवान छि सौंथ द्वह कालॖ ति क्याज़ि सोन द्वह छु नवरॆह न कि सौंथ। कथ ज़ि जऻरी।
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कऻशुर ह्यॆछव कऻशुर परव
कऻशिर्य पऻठ्य पानॖवुन्य कथबात करव
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नऺविव तॖ फॊलिव
भूषण कौल "दीप"
(बूज़िव ॳज़्युक सबक़ म्यानि ज़्यॆवि ति)
(koshursabak۔blogspot۔com ति वु्छिव)
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